11 Ocak 2016 Pazartesi

Bir de Bu Gözle Bakın Derim: Düşmanlarımızın Gözüyle Usame Bin Ladin, Radikal İslam ve Amerika'nın Geleceği

Kitabın Adı: Düşmanlarımızın Gözüyle Usame Bin Ladin, 
Radikal İslam ve Amerika'nın Geleceği

Yayınevi: Küresel Kitap

Yazarı: Michael Scheuer

Kitabı Bitiriş Tarihi: 10/1/2016 Pazar




İrfan'ın Notu:
Michael Scheuer kitabın arka kapağında kısaca şöyle diyor: "ABD ve diğer batılı liderler Bin Ladin'i dini bir mesele olarak değil de bir terör sorunu olarak tanımlayarak kendi halklarını yanıltmaktadır..."

Eh bunu kitabın yazarı söylüyor. Dinleyen var mı, öğütlerinden faydalanan var mı, verdiği tavsiyelere kulak kabartan var mı diye sorulduğunda bugün ortadoğuya baktığınızda cevabını bulmuş oluyorsunuz zaten.

Ama bununla birlikte kitapda hem eleştirel hem de bahsi konu geçen hareket ile ilgili kayda değer bilgiler de mevcut..

Kitap ile ilgili belki de en can sıkıcı kısım tercümeyi yapan kişinin bu konuda yetersiz olması. Yayınevinin de bu konuda ihtimam göstermemesini not olarak söyleyebiliriz. Söyleyelim ki daha dikkatli bir yayın çizgisi olsun.


Kitap ile ilgili alınan notlara bir göz atalım:

"Her halükarda, uzmanların sahip olduğu ayrıntılı bilgiler -onlar devlet hizmetinde oldukları zaman değerli olsa da- Bin Ladin sorununa aktarmak mümkün değildir. Bin Ladin'in örgütü uzmanların karşı karşıya kaldığı gruplardan daha büyük, etnik olarak daha çeşitli, coğrafi olarak daha yaygın, daha genç, daha zengin, daha eğitimli, daha öncü ve daha iyi askeri eğitimli ve daha çok savaş deneyimine sahiptir. En önemlisi, Bin Ladin'in örgütü yukarıda ismi geçen her hangi bir örgütten dini yönden çok daha motivedir ve daha büyük bir büyüme potansiyeline sahiptir." (sayfa, 39)

Yazar biraz da iç geçirerek şu eleştirel yaklaşımı serdetmiş: "... ABD hem sizin hem de benim meselemdir. Ve ben sizden ben bir İncil yazdım da kabul edin demiyorum. Ben size ne var ki liderlerimizin yanlış yolda olma hatta bazılarının bilerek bir ihanet noktasında olma ihtimalini aklınızda bulundurun ve sonra Bin Ladin ve diğer İslamcıların konuştuğu sözleri ve yazdıkları cümleleri okumaya başlayın demek istiyorum. Bu cümlelerin yansıması olarak o sözleri liderlerimizin iddiaları ile karşılaştırın ve gerçeğin ne olduğuna kendi kendiniz karar verin diyorum. Ben on senedir tekrar tekrar böyle yaptım ve gerçeğin düşmanın ağzından çıktığına yani düşmanın Amerika'ya saldırma motivasyonunun nedeninin Amerikan siyasetinin İslam'ın kalmasına karşı tehdit olduğu söyleminde yattığı sonucuna ulaştım ... " (sayfa, 424)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder