6 Ağustos 2010 Cuma

Her nefis ölümü tadacak: 95 yıl yaşasan da !

Bugün çok sevdiğim bir iş arkadaşımın, ismini bilmediğim ama 95 yaşında olduğunu öğrendiğim yakını vefat etti. Eyüp camiinde kılınan cuma namazından sonra defnedildi. Rabbimden vefat eden dedemize rahmet dilerim. Kalanlara da sabırlar ve başsağlığı dilerim.

Ama benim dikkatimi ne çekti derseniz?
Gittiğim cami Eyüp, cenaze namazı için epey bir insan toplanmış. Cuma namazından sonra cenaze namazı kılmak için gittiğim kalabalığın arasına karıştım. Maşallah dedim. Dedenin bayağı bir tanıdığı, epey bir arkadaş, eş, dost ve çevresi varmış. Maşallah diye kalbimden geçirmiştim. Arka tarafta yer aldığıman dolayı da ön tarafta ne olduğunu görmem mümkün değildi. Hava da o kadar sıcak ki, bu sıcağa rağmen bu kadar kalabalığın gelmesi ayrıca değerlendirmeli tabi.
Neyse...
Cenaze namazını kıldık. Ama o da ne? Bir cenaze namazı daha kıldık. Yani benim göremediğim ön tarafta iki insanın cenazesi varmış. Ve enteresandır kalabalığın çok önemli bir kısmı diğer cenazeye aitmiş. Allah rahmet etsin ne denebilir ki?
Çok üzüldüm. Bizim 95 yaşındaki dedenin cenazesine 10-15 kişi katılabilmişti.
95 yıl yaşayacaksın arkanda 10-15 kişi cenaze namazı kıldıracak.
Bu duygular içerisinde canım sıkıldığında, yanımda yine çok sevdiğim bir arkadaşımı gördüm. Bu duygularımı onunla paylaştığımda beni rahatlatan şu ifadeleri kullandı.

"Ya Rabbi bütün dünya benden razı sen benden razı değilsin. Neye yarar
Ya Rabbi bütün dünya benden razı olmasın ama Sen razı ol daha iyi."

Bu dedemiz de belki Allah'ın razı olduğu isimsiz kahramanlardandır ne biliyorsun?

Hayat devam ediyor, bir insan doğuyor, bir insan ölüyor...
Allah'tan dedemizin bu 95 yılını bereketli geçirmiş olmasını diliyorum. Tekrar Allah rahmet etsin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder