25 Eylül 2023 Pazartesi

Küllerin Günü / Ama ne gün be !

Kitabın adı: Küllerin Günü

Yazarı: Jean Christophe Grange

Yayınevi: Doğan Kitap

Çeviren: Tankut Gökçe



BARD DER Kİ:

Jean-Christophe Grange'nin "Küllerin Günü" adlı romanı, yazarın "Komiser Niemans" serisinin üçüncü kitabıdır. Roman, kurt Komiser Niemans ve ortağı Ivana'nın, Fransa'nın ıssız bir bölgesindeki bir şapelin yıkılmasıyla başlayan cinayet soruşturmasını konu alıyor.

Roman, Grange'nin ustaca kurgusu ve sürükleyici anlatımıyla dikkat çekiyor. Yazar, okuyucuyu hızla olayların içine çekerek, merak duygusunu sürekli canlı tutuyor. Romanın olay örgüsü, beklenmedik gelişmelerle dolu ve sonuna kadar okuyucuyu şaşırtmayı başarıyor.

Romanın karakterleri de oldukça başarılı bir şekilde işlenmiş. Komiser Niemans, karanlık geçmişi ve gizemli kişiliğiyle yine ilgi çekici bir karakter olarak karşımıza çıkıyor. Ivana ise, Niemans'ın aksine, daha sıcak ve samimi bir karakter. İkilinin uyumlu işbirliği, romanın en önemli özelliklerinden biri.

Romanın teması, insanın doğasındaki karanlık tarafa odaklanıyor. Grange, cinayetin arkasındaki sırrı çözmeye çalışan Niemans ve Ivana'nın, aynı zamanda kendi içlerindeki karanlık tarafla da yüzleşmek zorunda kaldıklarını gösteriyor.

Sonuç olarak, "Küllerin Günü", Grange'nin en iyi romanlarından biri olarak değerlendirilebilir. Ustaca kurgusu, sürükleyici anlatımı ve başarılı karakterleriyle, polisiye ve gerilim türünde okuyucuları tatmin edecek bir eser.

Romanın olumlu yönleri şunlardır:

  • Ustaca kurgu
  • Sürükleyici anlatım
  • Beklenmedik gelişmeler
  • Başarılı karakterler
  • Derinlikli tema

Romanın olumsuz yönleri şunlardır:

  • Bazı okuyucular için sonu biraz klişe gelebilir.

Genel olarak, "Küllerin Günü", Grange'nin hayranlarını memnun edecek, kaliteli bir polisiye gerilim romanı.


İrfan'ın yorumu: BARD çıktı mertlik bozuldu. Tam istediğim kalitede bir değerlendirme sunmamış bu yapay zeka. Eeee bu kadar kusur olacak değil mi? Bunanla birlikte kitabı Serdar'ın beğenmediğini gördüm. Ben de bu sebepten biraz hızlandırılmış versiyon ile okumaya çalıştım. Katili yine tahmin edebildim sonuçlarını az buçuk yine öngörebildim. Grange'nin kitaplarında bir durgunluk olabilir. Biraz daha farklı hale getirmesini tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder