1 Eylül 2010 Çarşamba

Bilinmeyene Bilim-Kurgu Yaklaşımı: Fringe

Fringe: Türkçe karşılığı SAÇAK.

Dizideki anlamlarından birisi de: DÜZEN


Lost filminden sonra enteresan bir dizi olmuş. Ben lise yıllarından hatırlıyorum, fasikül fasikül bir dergi yayınlanırdı. İsmi: BİLİNMEYEN. Bu dergi benim çocukluk yıllarımda çok ilgimi çekerdi. İçinde ufolardan tutun da kendi kendine yanan adamlara, farklı canlılardan, büyük göllerde gizli olan yaratıklara vs.
İlgi çekici resimlerle anlatılan bu derginin içindeki konulardan bazıları da yine telepati, insan düşüncesinin okunması, düşünce ile eşyayı harekete geçirmek falan...
İşte bu film o yılları hatırlattı bana, tamamen bilim kurgu stili ile kurgulanmış bir dizi film. Bilim adamları, bilimi kötüye kullanan bilim adamları, FBI, CIA, Uluslararası terörizm, paralel evrenler, genetiği bozulmuş hayvanlar ve insanlar, kötülere karşı mücadele eden bir deney mağduru kadın, çatlak bir profesör, onun çok bilmiş bir oğlu...
Birinci sezonu büyük bir keyif alarak izledim. Bilim kurgu her zaman ilgimi çekmiştir, bu dizi film de bunu çok doyurucu şekilde sunuyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder