20 Mayıs 2015 Çarşamba

Kitabın Adı: 17 Aralık Dostmodern Darbe

Yayınevi: Elvan Yayınları

Hazırlayan: Hüseyin Kulaoğlu

Kitabı Bitiriş Tarihi: 20/5/15

İrfan'ın Notu:

Paralel kitap okumalar hızla gidiyor. Şu ana kadar hükümete yakın yazarların ve tarafsız yazarların bazı kitaplarını okudum. Cemaat tarafının yayınladığı kitaplara şu ana kadar rastlamadım. Ama paralel okumalar serisi içerisinde o cenahın da kitapları çıkarsa en azından adaleti tesis etme ve daha iyi anlayabilmek için meseleyi o cenahın kitaplarını da sabırsızlıkla bekliyorum diyebilirim.
Hüseyin Kulaoğlu'nun bu çalışması sanırım Akit gazetesinde yayınlanmış röportajlardan oluşuyor. Kitapta birçok önemli kişinin 17-25 Aralık operasyonu ile ilgili kanaatleri yer almış. Fakat muhalif taraftan sadece Ali Bulaç'a yer verilmesini açıkçası doğru bulmuyorum. Cemaat tarafından da bazı yazarlar ile röportajlar yapmasını daha adilane bulabilirdim. Buna kitabı okumaya başladığınızda dikkat çekici yönlerden birisi röportaj yapılan kişilerin aynı kanaate sahip olmaları. Bu da hükümet tarafının algılanılmasını istediği şekilde algılanıldığını gösteriyor diyebilirim.

Kimler var peki röportaj yapılanlara (bazılarına) bakarsak, Fatih Tezcan, Fikri Akyüz, Yusuf Kaplan, Kazım Sağlam, Savcı Sayan, Uğur Işılak, Bülent Yıldırım, Ahmet Taşgetiren, Ali Bulaç ...
Tavsiye edebileceğim cinsten bir çalışma olmamış bana göre. Kitapta çünkü hemen hemen benzer değerlendirmeler var. Yine de günceli ve önemli şahsiyetlerin bu konudaki kanaatlerini öğrenmek açısından bakılabilir.

Kitap ile ilgili alınan notlara bir göz atalım:

Açıkçası birbirine yakın kanaatler kitapta serdedildiği ve daha önce bu kanaatleri paylaştığım için öne çıkan bir şey görebilmiş değilim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder