23 Mayıs 2015 Cumartesi

Paralelin Dibini Bulacağım Herhalde: Kod Adı Selam Örgütü




Kitabın Adı: Kod Adı Selam Örgütü

Yayınevi: Merkuri Kitap

Hazırlayan: Yasir Kadıoğlu

Kitabı Bitiriş Tarihi: 23/5/15
İrfan'ın Notu:
Bu kitabı elime aldığımda açıkçası pek ümitli değildim. Çünkü kitabı okumaya başlamadan önce kitabın mizanpajına baktığımda üzülmüştüm. Başlıksız ve boşluksuz yoğun bir kitap. Yani okuması sıkıcı ve bayabilir. Ama

Ama evet kitabı okumaya başladıktan sonra -kitap okuma tekniği ve hazırlanışı itibari ile bir nakısa olsa da- inanılmaz bir şekilde maceravari bir roman edası ile elimden bırakamadım.

Yakın tarih diycem ne yakın tarihi. Anlık tarih nerdeyse... 7 Şubat 2012 tarihinden itibaren geçen olaylar o kadar hızlı ve heyecanlı ki kitapta bu olayları enfes bir üslup ile anlatmış yazar. Kitap mizanpaj tekniği açısından da başlıklı ve boşluklu olsaydı eğer inanın tadından yenmezdi. Bunu da artık yayınevi bir eleştiri olarak alsın. Yazar da bundan sonraki eserlerinde bu eleştiriyi dikkate alır umarım.

Ve kitap... Selam Tevhid soruşturması ile ilgili iyice detaylara iniyor, öncesini, sonrasını, planları deşifre ediyor. Tabi en nihayetinde bu kitap yazarın elinden çıkmış. Her yazar eleştirilebilir olduğu gibi bu yazarımız da eleştirilebilir. Hatalar, yorumlar olabilir. Ama kitabı bir macera kitabı edası ve polisiye, casusluk romanları içerisinde imiş gibi okuyabilirsiniz. Kitabı okuduğunuzda hem içindesiniz hem de dışında duygusunu -anlık tarih olduğundan dolayı- (bu ifadeyi ben kendim kullandım. Çünkü yakın tarih ifadesi pek kullanışlı değil sanırım) gayet iyi yaşıyorsunuz.
Hemen okuyun iki günde bitirmezseniz bir şey demiyorum ...

Kitap ile ilgili alınan notlara bir göz atalım:
Kamile Yazıcıoğlu'nun ifade tutanağı (sayfa 73)

"Hüseyin Avni Yazıcıoğlu zaten MİT Müsteşarı ile yakın arkadaşken neden MİT'e sızmaya çalışsın?" (sayfa 81)


Kitap ile ilgili bu kadar ip ucu kâfi kanaatindeyim. Merak ediyorsanız kitabın içine dalmanız lazım. Çünkü ne olduysa Kamile Yazıcıoğlu'nun ifadesi ile başladı... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder