31 Ekim 2012 Çarşamba

Spekülatif Bir Film: Benim Adım Khan


Filmin Adı: Benim Adım Khan
Orjinal Adı: My Name is Khan
Yönetmen: Karan Johar
Yapım Yılı: 2010 / Hindistan
Oyuncular:  Shahrukh Khan, Kajol, Kenton Duty, Zarina Wahab



"Dünyada iki tür insan vardır; iyi insan ve kötü insan.


İrfan'ın Yorumu:
Filmin müziklerini mi soruyorsunuz; harika derim...
Filmin oyuncularını mı soruyorsunuz; güzel oynamışlar derim
Filmin kadın karakterini mi soruyorsunuz; güzel kızmış derim
Filmin kurgusunu mu soruyorsunuz; iyi bir kurguydu derim
Film nasıl olmuş mu diye soruyorsunuz; işte buna cevabım: Manipulatif derim.

11 Eylül sonrası dünyada bütün müslümanların özelde de Amerika’da terörist muamelesi görmesi, değil müslümanların hintli müslüman olmayan sihlerin, ortadoğulu kıptilerin ya da ortadoğu tandanslı her gruba yönelik bakış açısının bu yönde olumsuz olarak değişmesi sonucunu doğurdu. Film inanılmaz derecede manipulatif gerçekten. Doğrularla yanlışları, müslümanların 11 Eylül öncesi ve sonrasına endekslemek, hatta bunu Milattan Önce ve Milattan Sonra’dan sonraki en derin değişim olarak algılattırmak enteresan gerçekten. Bu tür bir algıdan hoşnutluk meselesi değil benim sorduğum...

11 Eylül olayı evet Amerika’da insanlar üzerinde inanılmaz etkiler bıraktı
11 Eylül olayı evet Amerika’da güvenlik algısını olduğu gibi değiştirdi
Ama neden sorusunun cevabı 11 Eylülden önceki İslam topraklarında yaşayan insanların dramatik hayatında gizli, haksızlıklarda gizli, İslam topraklarının talanında, orada yaşayan halkın kininde gizli.
Film ile ilgili en basit söyleyebileceğim, -madem 11 Eylül öncesi ve sonrası algısı olmuş- öncesi ile ilgili de aynı yönetmenin İslam topraklarındaki durumu ile ilgili filmlerini bekliyoruz...
Üstelik filmdeki İslami teknik sorunları söylemedim bile; Müslüman bir erkeğin hristiyan ve yahudi olmayan putperest bir kadınla olan evliliği örneği gibi.
Filmin Amerika’yı yücelten bakış açısından bahsetmedim bile...

Konusu:
Khan adlı bir hintlinin başından geçen olaylar anlatılıyor.

Bilgi alınabilecek internet adresi:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder